*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

czwartek, 9 maja 2019

Z cyklu NOWOŚCI 2019 : Hoya sp. from Bruno Purworejo, Central Java Indonesia = Hoya sp. little bell



Przyjechała do mnie w ubiegłym roku z Indonezji jako Hoya sp. from Bruno Purworejo, Central Java Indonesia wraz z hoją sp. West Borneo Kalimantan Barat Province( o której pisałam TUTAJ ) Niestety obie dotarły w bardzo złym stanie i nie udało mi się ich uratować. 


Bardzo mi zależało aby je odkupić, dlatego od tamtej pory szukałam ich nieustannie...


 Znalazłam obie i uważam to za niesamowite zrządzenie losu, prawo przyciągania - jeśli czegoś naprawdzę chcesz i myślisz o tym z miłością, cały wszechświat Ci sprzyja abyś to osiągnął.


Podsumowując : znalazłam ją w sprzedaży w Polsce ( choć była importem z Tajlandii ) pod nazwą Hoya sp. little bell. Jest to ta sama hoja, po prostu pierwsza nazwa dokładnie wskazuje miejsce znalezienia tej hojowej ciekawostki { co będzie niezwykle przydatne w momencie kiedy ktoś będzie ją badał i opisywał } druga nazwa natomiast nawiązuje do kwiatów tej hoi - little bell czyli mały dzwonek. Obie nazwy są w zasadzie poprawne, do momentu opisania danej hoi i nadania jej nazwy gatunkowej, wszelkie tzw. "nazwy robocze" są jak najbardziej dopuszczalne.


Bardzo się bałam aby nie podzieliła losu pierwszej sadzonki, ponieważ liście miały wiele zmian grzybiczych... Po odpowiednich opryskach i wycięciu chorych miejsc, sadzonka wyzdrowiała o czym świadczą piękne, nowe liście, które wyrosły już u mnie i z których jestem bardzo dumna.


Jest to zdecydowanie hoja w której można się zakochać od pierwszego wejrzenia.





Hoya sp. from Bruno Purworejo, Central Java Indonesia  
( Hoya sp. little bell )
















A tak wyglądają jej kwiaty :






Prawda że piękne ?




Majowo pozdrawiam !

xoxo








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.